Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas tokom obilaska radova na tunelu Iriški venac, da će ceo Fruškogorski koridor u dužini od 47,7 kilometara biti završen za dve i po godine. “Mislim da nikad nije bilo toliko mostova da se grade u Novom Sadu”, rekao je Vučić.
Predsednik je rekao da će dogodine morati da se krene u projektovanje proširenja autoputa Beograd – Novi Sad, iako će voz sve više preuzimati putnike.
“Imamo sve više vozila, ljudi to nevoljno priznaju, standard je sve veći pa imaju po više automobila. Ali i međunarodni saobraćaj je sve veći”, rekao je Vučić.
Ministar građevinarstva Goran Vesić je rekao da se taj projekat realizuje ispred ugovorenog roka. On je dodao da će se od Zrenjanina do Loznice, kada budu urađeni svi planirani autoputevi i brze saobraćajnice, stizati za samo 88 minuta.
Vučić je naglasio da prvi put Vojvodina dobija najviše novih kilometara autoputa i brzih saobraćajnica. Vučić je tokom obilaska pitao kada će tunel Munjino brdo biti završen, objašnjavajući da će to biti najduži dvocevni tunel u Srbiji dužine 3,5 kilometra. Vučić kaže da ima dosta problema zbog stena i vode, ali ističe da je to najvažniji put koji obuhvata 20 kilometara između Pakovraća i Požege.
“Kad to završimo, otvara nam se put ka Arilju i Ivanjici s jedne strane i otvara nam se put ka Užicu, Višegradu i Zlatiboru i time smo rešili mnogo problema”, rekao je Vučić i upitao kada će to biti završeno, te dobio odgovor da će biti završeno krajem juna. Kako je naveo, to je velika stvar za centralnu Srbiju, ocenjujući da je to ključna deonica. Tokom obilaska predsednik je, na pitanje novinara, komentarisao i pitanje eksproprijacije zemljišta. Vučić je rekao da često, ljudi sami nisu fer, jer kada plaćaju porez na imovinu prijavljuju mnogo manju vrednost zemljišta, a kada saznaju da će kroz njihovo imanje proći auto-put preko noći traže i 50 puta više nego što su računali kada bi platili porez. Dodao je da postoji i grupa advokata, koji sami prilaze tim ljudima i za određenu naknadu, koja ide i do 15 odsto, traže od države veću sumu novca.
“I uvek su isti advokati, ali i o tome će država u nekom trenutku u skladu sa zakonom morati da se bavi. Zato što svaki put gledaju da pritiskaju državu, a oni će da uzmu sav ‘krem’ i zaradu”, rekao je Vučić i dodao da iz ugla države to tako izgleda. Predsednik je rekao da će danas imati sastanak sa predsednicom Vlade Srbije Anom Brnabić, kao i ministrom finansija Sinišom Malim, kada se vrati sa kraćeg godišnjeg odmora, da zajedno vide šta će se raditi od velikih projekata u centralnoj Srbiji.
“Mislim da je sada i Karađorđe na redu, mnogo toga je pred nama. Sada hoću da ljude obradujem jednom sitnicom, jer ove godine, do kraja juna, svi ružni objekti po našim auto-putevima sa strane treba da budu ili srušeni ili izgrađeni novi da izgledaju pristojno”, rekao je on prilikom obilaska radova na izlaznom portalu tunela “Iriški venac” u okviru projekta Novi Sad – Ruma. Ocenio je da ne mogu da se grade dobri putevi i pruge, a da oko njih budu udžerice.
” Ima sve lepo da počistite, a ako nećete, mi ćemo da počistimo. Srbija mora da ima najčistije i najbolje moguće lice”, rekao je on. Dodao je da država razmišlja da pomogne vlasnicima privatnih salaša, kojih u Vojvodini ima oko stotinu i nešto i da se pomogne etno kućama u centralnoj Srbiji, od Stare planine do Bogutovačke banje i da se u to uloži mnogo para. Hoćemo da uložimo i dve milijarde da bismo obnovili regionalne i lokalne puteve”, rekao je Vučić.
Istakao je da će se o tome više pričati za 20 dana, kada se plan u potpunosti završi i kada se bude znala kompletna finansijska struktura. Prema njegovim rečima, ove godine će se uraditi 167 km auto-puteva i brzih saobraćajnica, a u toku je izgradnja je 642 km. Vučić je rekao da je, kada je u pitanju rad kineskih kompanija na infrastrukturnim projektima u Srbiji, u načelu zadovoljan. “Vreme je postalo faktor i tehnologija se pomera, Kinezi pokazuju dominaciju, napreduju neverovatnom brzinom. Železnicu rade izvrsno, CRBC ne kasni ni dana, ali imamo problema na Munjinom brdu. Takođe, nemamo dovoljno radne snage,raste cena radne snage, ali još nedovoljno brzo da bi ljudi bili motivisani da rade ovako teške poslove”, rekao je predsednik prilikom obilaska radova na tunelu Iriški venac. Istakao je da kada se završe sve obolaznice i tunel ispod Kadinjače, i sve se to završi u roku od tri godine, biće kako je rekao “pesma da se ide do Tare”. “Komunikacija je bitna, važno je da ljudi stignu brže i do Tare i Zlatibora, onda možemo da razvijamo Taru, Vrnjačku banju”, rekao je Vučić.